Luminex
De stadiontour van Rammstein, Roland Garros, Disneyland Parijs en Tomorrowland zijn maar enkele referenties van deze hoogvlieger uit Genk op het vlak van netwerkoplossingen voor licht- en geluidsturing.

Leeuw van de Export 2019
Luminex Network Intelligence mocht in 2019 de Leeuw van de Export in ontvangst nemen in de categorie ‘Bedrijven met max. 49 medewerkers’.
De Limburgse ‘born global’ ontstond in 2002 en ontwikkelde een innovatieve netwerkoplossing om de aansturing van licht, geluid en video makkelijker te beheren. Van festivals als Tomorrowland over voetbalstadions tot concert- en theaterzalen: wereldwijd wordt het gebruiksvriendelijke Luminex-systeem gesmaakt in de professionele entertainmentindustrie.
Massa’s potentieel
Luminex Network Intelligence bedient zijn 45 exportmarkten door een wereldwijd dealernetwerk en eigen vertegenwoordigingen in Frankrijk, het VK, Canada en Japan. In 2018 realiseerden de 22 voltijdequivalenten van het bedrijf een exportomzet van 4.796.529 euro of 92% van het totale omzetcijfer.
Vooral de verdere uitbouw van de bestaande exportmarkten staat op het programma van de Genkenaars. Net zoals de verkenning van nieuwe regio’s zoals India, China en enkele groeilanden in Latijns-Amerika. Verder lonkt ook de broadcastingwereld.
Onderscheidende technologie
Luminex Network Intelligence overtuigde de jury met zijn indrukwekkende groeiparcours en doorgedreven focus op innovatie in een heel specifieke niche. Het bedrijft verovert de wereld met onderscheidende technologie en kiest tegelijk resoluut voor Vlaamse verankering.
ID Luminex Network Intelligence (2018)
- Locatie: Genk
- Aantal medewerkers: 22 voltijdequivalenten
- Omzet: € 4.796.529
- Exportaandeel in de omzet: 92%
- Aanwezig in: 45 landen
- Website: www.luminex.be