Belkorn
Genomineerd voor de Leeuw van de Export 2022
Categorie 'Bedrijven met maximaal 49 medewerkers'
Al in 1985 bracht Belkorn een biokoek voor kinderen op de markt. Hoewel de biotrend zich pas jaren later zou doorzetten, bleef het familiebedrijf uit Diest al die tijd trouw aan zijn duurzame visie. Continue investeringen in het productieapparaat, kwaliteitscontrole en productinnovatie leverden uiteindelijk de internationale doorbraak op in de niche van biobaby- en -kinderkoeken.
Op één eigen koekjeslijn na – onder het merk Biskids – voert Belkorn een privatelabelstrategie. In cocreatie met zijn klanten ontwikkelt het producten in lijn met lokale smaakpatronen en regelgeving. Vooral in het buitenland tekent zich de voorbije vijf jaar een serieuze groei af. Maar liefst 95% van de omzet komt uit export, met de EU en het VK als zwaartepunt. Al smaakt ook de eerste kennismaking met Australië en Nieuw-Zeeland naar meer.